CESTUJEME S YOUTOURS
Cestovní kancelář YOUTOURS, s.r.o. (www.youtours.cz) je pojištěna po případ úpadku a pořádá vlastní tuzemské i zahraniční zájezdy.
Navíc nabízíme na jednom místě srovnání více jak 8.000.000 zahraničních i tuzemských zájezdů od 307 CK se zaměřením na dovolenou u moře, exotiku, pobytové a poznávací zájezdy, plavby, eurovíkendy, lyžařské, cyklo, rybářské a golfové zájezdy, welness a další od stovek cestovních kanceláří (tour operátorů) pojištěných pro případ úpadku. Vyberte si ověřené hotely, letenky, transfery, zapůjčení auta a jiné služby.
V naší nabídce je taktéž více jak 183.800 ověřených tuzemských i zahraničních ubytovacích kapacit.
Na naší produktové značce DO 7 DNU (do7dnu.cz) prezentujeme výběr zájezdů se slevou 10-60%.
Naše cestovní kancelář taktéž provozuje produktovou značku YOUGOLF (yougolf.cz), kde se specializujeme nejen na individuální a rodinné golfové dovolené, ale i na zájezdy skupin golfistů či firemní klientelu. Nabízíme atraktivní golfové destinace, zajištění a rezervace green fee, tee time, transfery hotel-hřiště-hotel, zapůjčení golfového vybavení, golfových vozíků i bugyn ve vzdálených golfových resortech. Golfové turnaje na významných golfových hřištích v ČR a zahraničí organizované v rámci naší produktové značky YOUGOLF PRODUCTION (yougolfproduction.cz) mohou významně zatraktivnit golfovou dovolenou Vaši i Vašich známých. Turnaje vedeme na oficiálním webu cgf.cz včetně započtení HCP z našich i zahraničních hřišť. Samozřejmostí jsou taktéž pobyty s profesionálními trenéry, golfové tábory a soustředění skupin dětí a mládeže aj. tréninkové aktivity.
Pojištění proti úpadku
Jak probíhá vyřízení objednávky zájezdu?
Úhrada zájezdu
Potřebné doklady k zájezdu
Ochrana osobních údajů
Cestovní pojištění - Sjednejte zájezd i cestovní pojištění současně
Pojištění storno zájezdu
Přeprava golfových bagů
Délka pobytu
Ubytování
Sport, zábava, aktivity
Očkování
Pronájem aut
Informace o zájezdech
Cestovní kancelář YOUTOURS, s.r.o. je pojištěna proti úpadku ve smyslu zákona dle zákona č. 159/1999 Sb. Platný doklad k nahlédnutí zde. Veškeré naše zájezdy jsou tedy proti úpadku CK pojištěny.
Jak probíhá vyřízení objednávky zájezdu?
Zájezd rezervujte pomocí rezervačního formuláře, který naleznete u každého zájezdu na našich stránkách. Zaslání nezávazné rezervace je nejrychlejší způsob, jak zájezd rezervovat a ověřit si, zda je zájezd volný.
Na základě této Vaší rezervace Vám naši pracovníci zašlou e-mailem potvrzení o přijetí nezávazné rezervace, případně tuto skutečnost telefonicky potvrdí. Naši operátoři ověří, zda je zájezd volný a co nejdříve Vás budou kontaktovat e-mailem nebo telefonicky s kompletními informacemi o Vámi požadovaném zájezdu a dobou rezervace, popř. s alternativní nabídkou, pokud Vámi požadovaný zájezd či termín již není k dispozici.
Pokud s naší nabídkou a konfigurací zájezdu souhlasíte, zašlete nám e-mailem jména cestujících, data narození, číslo pasu, korespondenční adresu a číslo telefonu pro případnou komunikaci. Zájemci o naše tuemské či zahraniční golfové turnaje navíc připojí své členské číslo ČGF a svůj HCP.
Naši pracovníci Vás budou znovu telefonicky kontaktovat a domluví se s Vámi na způsobu předání cestovní smlouvy k podpisu (e-mailem, faxem, poštou) na výběru cestovního pojištění, případně pojištění storna zájezdu v souvislosti na způsobu úhrady zájezdu, který vám nejvíce vyhovuje vzhledem k délce rezervace. Jakmile zájezd uhradíte, zašlete nám doklad o platbě spolu s podepsanou cestovní smlouvou e-mailem, faxem nebo poštou.
V případě, že nemáte fax, ani scanner, můžete podepsanou cestovní smlouvu a doklad o platbě odfaxovat z nejbližší pošty, anebo vyfotit digitálním fotoaparátem či mobilním telefonem a zaslat e-mailem.
Pro úhradu zájezdu si můžete vybrat některou z následujících možností:
a. Bankovním převodem včetně internetového bankovnictví.
b. Vkladem hotovosti na pobočkách bank na účty naší cestovní kanceláře u ČSOB, a.s. nebo u ČS, a.s.
c. Poštovní složenkou.
d. Osobně v naší cestovní kanceláři. U zájezdů s odletem za více než 90 dní stačí jako potvrzení rezervace uhrazení zpravidla 50 % zálohy. Doplatek zájezdu je nutné uhradit nejpozněji 30 dní před odletem. U zájezdů s odletem za méně než 30 dní (last minute) je nutná úhrada celé ceny zájezdu.
e. Vyberte si jeden z našich účtů: číslo našeho účtu u ČSOB, a.s.: 256775520/0300, číslo našeho účtu u ČS, a.s.: 3229712309/0800
Pokyny k zájezdu obdržíte zpravidla týden před odletem poštou nebo e-mailem. Způsob předání se liší v závislosti na době před odletem. Při nákupu zájezdu u naší cestovní kanceláže Vám vždy sdělíme způsob předání pokynů včetně letenek, ubytovacích poukazů, dokladů o pojištění, green fee a dalších dokumentů.
Osobní údaje našich klientů jsou chráněné i všech návštěvníků serveru YouTours.cz jsou chráněny v souladu s platnými zákony České republiky o ochraně osobních dat, především podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Po klientech požadujeme jen údaje bezprostředně nutné k zajištění letenky, ubytování, green fee, pojištění a dalších služeb, potřebných k vyřízení Vaší objednávky.
Cestovní pojištění - Sjednejte zájezd i cestovní pojištění současně
Naše cestovní kancelář Vám kromě realizace zájezdu nabízí několik typů velmi výhodného cestovního pojištění různého rozsahu a limitů pojistného plnění dle destinace Vašeho zájezdu = územní platnosti pojištění (Evropa, mimo Evropy, svět, SR). Více na stránce Cestovní pojištění.
Za velmi výhodných finančních podmínek Vám nabízíme pojištění storna zájezdu, které v sobě nabízejí balíčky cestovního pojištění A50, A75, B. Jednotlivé produkty se liší rozsahem plnění storno zájezdu.
Popis a cenu jednotlivých typů pojištění naleznete zde
V rychlé orientaci v cestovním pojištění Vám pomůže Průvodce cestovním pojištěním
Příloha k pojistné smlouvě komplexního cestovního pojištění pro účastníky zájezdu Pokyny k cestovnímu pojištění
Přeprava golfových bagů musí být nahlášena v cestovní kanceláři již při sjednávání zájezdu, jelikož většina leteckých společností vyžaduje oznámení o přepravě golfových bagů již při rezervaci letenky. U většiny leteckých společností podléhá přeprava golfových bagů zpoplatnění. Některé letecké společnosti předepisují i maximální rozměr a limitují hmotnost. Za jeden set golfového vybavení bývá leteckými společnostmi většinou považován: golfový bag, 14 holí, deštník, 12 ks golfových míčků a jeden pár golfových bot. Z bezpečnostních důvodů je třeba golfové bagy zabezpečit pevným, nejlépe "skořepinovým" obalem. O podmínkách přepravy golfových bagů se včas informujte u pracovníků naší cestovní kanceláře.
Jelikož pracovníci naší cestovní kanceláře nemohou ovlivnit personál na letištích při manipulaci s Vašim golfovým vybavením, nenese naše cestovní kancelář za tuto přepravu a za škody jakéhokoliv druhu způsobené na přepravovaném golgovém vybavení odpovědnost. Jelikož je rozsah cestovního pojištění limitován pojistným plněním, doporučujeme tuto skutečnost projednat s pracovníky naší cestovní kanceláře a v případě potřeby sjednat dostatečné připojištění, adekvátní hodnotě Vašeho golfového vybavení.
První a poslední den našich leteckých zájezdů je určen k přepravě, a nikoliv již k vlastní dovolené. Jak odlet, tak i přílet se může uskutečnit v kteroukoliv dobu, jak v ranních, tak v denních či nočních hodinách. Let může z hlediska délky trvání částečně nebo i zcela zasahovat do dne následujícího.
Nabídka cestovní kanceláře YOUTOURS, s.r.o. zahrnuje kvalitní hotely, apartmá a bungalovy všech tříd. Kategorie a třídy uvedené u příslušných hotelových zařízení jsou stanoveny národními úřady pro turistiku nebo sdruženími a řídí se výlučně dle jejich národních kritérií, zejména tedy místních zvyklostí, a nejsou totožné s ustanoveními, popř. kritérii platnými v České republice. V případě překnihování, ke kterému ve všech turistických oblastech příležitostně dochází, budete ubytováni v ubytovacím zařízení stejné kategorie a třídy. Služby náhradního hotelu nemusejí být vždy stejné, mělo by však dojít k zachování rozsahu zaplacených služeb. Klasifikace hotelů do tříd se liší i mezi jednotlivými destinacemi. I v komfortních hotelech jsou pokoje většinou jednoduše zařízeny. Vybavení, velikost a poloha pokojů (i stejné třídy dané kategorie ubytování) nejsou vždy stejné. Rozdělování pokojů probíhá zásadně ze strany hotelu a cestovní kancelář na ně nemá vliv. Při ubytování (check in) v hotelu po vás může recepce hotelu požadovat kreditní kartu, jejíž údaje jsou použity jako záloha na eventuální hotelovou útratu, popř. způsobenou škodu. Pokud nevlastníte kreditní kartu, může po vás hotel požadovat zálohu v hotovosti
JEDNOLŮŽKOVÉ POKOJE
Jsou v mnoha hotelech k dispozici jen v omezeném počtu. I když jsou s příplatkem, jsou většinou velmi malé, často bez balkonu a nemusejí být zcela identické s dvoulůžkovými pokoji. V případě obsazení dvoulůžkového pokoje jednou dospělou osobou může být pokoj vybaven pouze jedním lůžkem.
PŘISTÝLKY
V některých hotelech je za třílůžkový pokoj považován dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. Přistýlkou může být například pohovka, rozkládací gauč, palanda, lehátko apod. a není vždy pevnou součástí vybavení pokoje. Přistýlky neodpovídají vždy standardu běžných hotelových postelí, mohou být užší a kratší. Přidáním přistýlky do pokoje je nutné počítat s určitým prostorovým omezením a snížením Vašeho pohodlí a komfortu. I rodinné pokoje mají vedle dvou normálních hotelových postelí většinou přistýlky.
DĚTSKÉ POSTÝLKY
Jsou většinou k dispozici jen podle možnosti a za úhradu, přičemž Vám doporučujeme sdělit příslušná přání již při objednávce zájezdu. Poskytnutím dětské postýlky může dojít k prostorovému omezení. Další pomůcky, které jsou pro malé děti obvykle potřeba (nočníky, dětská strava, plenky apod.), nejsou v hotelech většinou k dispozici.
PŘIHLÁŠENÍ / ODHLÁŠENÍ
Podle mezinárodních zvyklostí musejí hosté opustit pokoje v den odjezdu do 12.00 hodin (v některých případech již do 10.00 hodin). Nastěhování v den příjezdu je v některých případech možné až po navazujícím úklidu, nejdříve po 14. hodině, běžně však i v 17.00 hodin a později. Ubytovatelé se však snaží dát nově přijíždějícím hostům podle možností pokoje již dříve. Časný příjezd či pozdní odjezd neopravňují k delšímu používání pokoje. Pokud si chcete svůj pokoj v den odjezdu ponechat déle, prosíme vás, abyste se včas dohodli s recepcí, přičemž případné příplatky se platí na místě přímo ubytovateli. Ve většině zařízeních je možné bezplatně uložit zavazadla až do ubytování v pokoji či ve vyhrazených prostorách, popř. až do transferu na letiště, v místnostech pro uložení zavazadel, popř. na označených sběrných místech. Ubytovatel za tuto službu ovšem nepřebírá žádnou odpovědnost.
EARLY CHECK-IN, LATE CHECK-OUT
Pokud přijedete do hotelu v předstihu a nechcete po dlouhé cestě na Vaši dovolenou čekat další hodiny, než bude připraven Vás pokoj, určitě oceníte službu Early check-in. Ubytovat se tak můžete ihned po Vašem příjezdu. Stejně tak nemusíte vyklízet pokoj do oběda, odlétáte-li až večer. Obdobná služba Late check-out umožňuje využít komfortu Vašeho pokoje až do odletu.
SPECIÁLNÍ PŘÁNÍ
Samozřejmě je rádi přijmeme při objednávce, musíme ale výslovně upozornit na to, že splnění Vašich přání záleží výlučně na ubytovateli, a proto za ně nemůžeme převzít žádnou záruku, popř. můžeme je přijmout jen nezávazně. Jižní destinace (především řecké) mají obecně nižší standard poskytovaných služeb a komunikace cestovní kanceláře s hotelovým personálem není vždy ideální.
HOTELY VHODNÉ PRO TĚLESNĚ POSTIŽENÉ
Některá hotelová, popř. klubová zařízení či golfové resorty se vykazují jako vhodná pro tělesně postižené, popř. vozíčkáře. Nelze však převzít žádnou záruku za vhodnost zařízení v konkrétním případě, protože příslušné národní směrnice nemusí být v souladu s českými předpisy. Informujte se, prosím, při objednávce o tom, zda
je požadované zařízení v konkrétním případě dostatečně, popř. odpovídajícím způsobem adaptované. Ubytovací kapacity v jižních zemích mají omezené služby pro tento typ klientů a bezbariérové pokoje jsou na vyžádání většinou pouze v hotelech vyšší kategorie.
TECHNICKÁ ZAŘÍZENÍ
Ne každá země má stejně vysoký technický standard, na který jste zvyklí. V případě technické závady, jako např. u výtahu nebo klimatizace, může opatření náhradních dílů nějakou dobu trvat, protože nejsou v rekreačních oblastech vždy k dispozici.
SERVIS A SLUŽBY
Pokud jde o služby místních zaměstnanců, odpovídá úroveň a rychlost poskytovaných služeb mentalitě obyvatelstva, a proto je nutné počítat mnohdy s menší zkušeností a určitou ležérností při plnění povinností, ale na druhou stranu často s velmi přátelským a milým přístupem. Jak za výměnu peněz, tak i za telefonování v hotelu účtuje ubytovatel vyšší poplatky/přirážky. Obchody umístěné v hotelových zařízeních si pronajímají soukromí podnikatelé. Tvorbu cen tedy nemůžeme z naší strany nijak ovlivnit. Při poskytování internetu, WiFi může docházet z důvodu počasí a přírodních vlivů ke krátkodobým výpadkům.
OPRAVÁŘSKÉ / STAVEBNÍ PRÁCE
Protože ubytovací zařízení nebo jednotlivé části hotelového zařízení vyžadují pravidelnou údržbu, mohou být nutné odpovídající údržbářské a opravárenské práce. Žádáme o Vaše pochopení pro krátkodobá omezení s tímto spojená. Rychle se rozvíjející cestovní ruch s sebou přináší stavební činnost, na kterou nemá naše cestovní kancelář vliv. Stavební činnost se neomezuje pouze na mimosezonní měsíce a staveniště vznikají velmi rychle, prakticky ze dne na den, nebo je stavební činnost po delší přestávce opět obnovena. Takové případy stavební činnosti můžeme jen těžko ovlivnit a nelze mít vždy při koupi Vašeho zájezdu ty nejaktuálnější zprávy.
HMYZ
Na základě odlišného klimatu může dojít k výskytu hmyzu, přičemž toto nelze vyloučit ani v hotelovém zařízení, zejména v bungalovech či nižších kategoriích. Navzdory použití vhodných ochranných prostředků proti hmyzu, které by se měly již ve Vašem vlastním zájmu používat pouze omezeně, nelze úplně vyloučit výskyt hmyzu jak v hotelovém zařízení, tak i v jednotlivých hotelových pokojích. Pokud byste si všimli výskytu hmyzu, žádáme Vás, abyste to obratem oznámili zaměstnancům hotelu, kteří přijmou příslušná opatření. Navíc doporučujeme vzít si s sebou sprej na hmyz nebo elektrické zásuvky proti komárům. Nedoporučuje se ponechávat v pokoji volně ležet potraviny.
STRAVOVÁNÍ, NÁPOJE
V turistických destinacích se nabízejí v mnoha hotelech typické místní pokrmy, které se často připravují s neobvyklým kořením a přísadami a nepodávají se vždy horké. Berte prosím na vědomí, že tělo často potřebuje několik dní, aby se přizpůsobilo odlišnému klimatu a neobvyklé stravě, popř. že zejména tyto okolnosti a požívání ledově chladných nápojů mohou vést k žaludečním potížím a onemocněním průjmem (cestovní diarrhea). Podle nejnovějších poznatků lze taková onemocnění i u osob, které se v jižních zemích zdržují častěji, odvodit z uvedených změn. Nelze tedy vycházet z toho, že jsou např. vyvolána nedostatečnou kvalitou zpracovaných potravin nebo nedostatečnými hygienickými podmínkami. Proto Vám doporučujeme poradit se před začátkem dovolené se svým lékařem nebo lékárníkem a vzít si s sebou příslušné léky. Ve většině pobytových zemí se u vody v potrubí jedná pouze o užitkovou vodu, která není vhodná k požívání jako pitná voda. V některých destinacích je obvyklá odsolovaná voda, která má nepříjemnou charakteristickou pachuť, a to i po převaření, ale je zdravotně nezávadná. Stravování zahrnuté v ceně zájezdu závisí na počtu nocí strávených v ubytovacím zařízení. Nárok na čerpání první a poslední stravovací služby zavisí na čase ubytování při příjezdu do ubytovacího zařízení (check-in) a odhlášení se z ubytovacího zařízení (check-out) v plánovaný den ukončení služeb s tím, že podmínky čerpání stravovacích služeb jsou stanoveny vždy samotným ubytovacím zařízením. Kontinentální snídaně v jižních destinacích jsou zpravidla jednotvárné a nepříliš bohaté. Pamatujte na to při výběru své dovolené. V určitých termínech může v restauracích a barech docházet k čekacím dobám, avšak personál se samozřejmě snaží vyhovět všem přáním a pokud možno se tomuto vyhnout. Z tohoto důvodu se jídlo organizuje v některých hotelech ve dvou nebo více skupinách. U restaurací, které nabízejí část kapacity nebo veškerá místa pod širým nebem, může v závislosti na počasí dojít k omezením. Stravování formou bufetu či servírovaného menu je rovno enné. V případě skutečně nízkého počtu klientů využívajících daný typ stravovací služby a mimo hlavní sezonu (červenec, srpen) může dojít ze strany hotelu ke změně typu stravy. V některých hotelech se podává kontinentální snídaně, která obsahuje čaj nebo kávu, pečivo, máslo a marmeládu. Nápoje k jídlu nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, není-li výslovně uvedeno jinak. Je-li u stravovacích služeb uvedena forma menu, neznamená to vždy a v každém hotelu výběr hlavního jídla z několika možností. Čerpání první stravovací služby závisí na čase příletu, resp. na době přidělení pokoje. Pokud je stravování formou all inclusive, je z organizačních důvodů ve většině hotelů nutné nosit plastikový náramek. Čerpání programu all inclusive v den odletu je závislé na době opuštění hotelu/odhlášení. V některých hotelech závisí poskytování programu all inclusive také na interních hotelových pravidlech. Ve většině hotelů je možné čerpání programu all inclusive po odhlášení doplatit na recepci. Přesný rozsah zahrnutých plnění si, prosím, zjistěte z příslušného popisu hotelu. Rozsah plnění se přitom řídí také podle třídy hotelu. Navíc lze i v hotelech s balíčkem vše v ceně využívat další plnění, přičemž je nutné tato plnění, která nejsou v ceně, zaplatit na místě zvlášť. Plnění všeho v ceně lze využívat až do odhlášení. Nevyužitá plnění nelze proplatit. Pokud byste si přímo na místě objednali výlet či brzké tee time, myslete na to, že při časném odjezdu většinou nelze servírovat snídani. Informujte se v hotelu o možnosti balíčku s jídlem. Za stravování, které nečerpáte, se částka nevrací. Vnášení potravin a nápojů nakoupených mimo zařízení do hotelu může být zakázáno provozním řádem a zejména u menších kapacit se můžete setkat i s výslovnými protesty personálu nebo majitele. Ve většině hotelů se klade důraz na společenské oblečení během večeře. U mužů to znamená nosit dlouhé kalhoty. V hotelech vyšší třídy je někdy vyžadován u večeře společenský oděv.
ŠPERKY A TREZORY
Nedoporučujeme brát si na dovolenou drahé šperky. Cenné předměty (cestovní doklady, peníze, šeky, platební karty) si uložte v hotelovém trezoru, který je k pronajmutí buď v recepci, nebo přímo na pokoji. Pokud byste nicméně byli během svého pobytu okradeni, bezpodmínečně se doporučuje oznámení krádeže na policii a sepsání protokolu. Za hotovost i předměty, které nejsou pro pobyt na dovolené nezbytně nutné (např. vysoce cenná technická zařízení, cenné předměty vyšší hodnoty, šperky aj.), zásadně odmítá jak naše cestovní kancelář, tak i ubytovatel přebírat jakoukoliv odpovědnost. V případě nutnosti doporučujeme sjednat speciální individuální připojištění.
KLIMATIZACE / TOPENÍ
Tato zařízení najdete pouze v těch hotelech, kde je to přímo uvedeno v popisu. V mnoha případech je klimatizace ovládána centrálně, a tak její zapínání/vypínání z hlediska doby a délky zcela závisí na rozhodnutí hotelu. Často je klimatizace v provozu pouze několik hodin denně. Při výpadcích proudu, popř. kolísání proudu, se řádný provoz zařízení zpravidla udržuje pomocí nouzových agregátů, které však nejsou technicky způsobilé dodat dostatek elektřiny, aby mohly zaručit funkci klimatizací. V mnoha zařízeních byly klimatizace v posledních letech modifikovány tak, že fungují jen při zavřených dveřích a oknech a při použití pokojového klíče, takže provoz klimatizací automaticky končí při opuštění pokojů, popř. otevření oken nebo dveří. Hluk při provozu klimatizací nelze bohužel vyloučit.
VODA A ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ
Obyvatelé jižních zemí nepoužívají vodu z vodovodu k pití a vaření. V některých hotelech teče jen odsolená mořská voda. Pitnou vodu vám doporučujeme zakoupit v místních obchodech nebo v hotelu. V hotelech se solárním ohřevem teče občas vlažná voda, při špatném počasí, popř. současném užívání více sprch v hotelu, může podle okolností docházet ke krátkodobým omezením. V některých zemích může docházet i k opakovaným (krátkodobým) výpadkům elektrické energie. S tím pak samozřejmě souvisí i výpadek klimatizace.
SLUNEČNÍKY / LEHÁTKA
V případě hotelů u moře či hotelových bazénů si prosím předem zjistěte z příslušného popisu hotelu, v jaké míře jsou k dispozici lehátka a slunečníky, popř. jestli jejich zapůjčení podléhá finanční úhradě. Myslete na to, že lehátka a slunečníky z důvodu omezených prostorových dispozic neodpovídají vždy kapacitě lůžek, a proto nejsou k dispozici všude, popř. jsou k dispozici jen omezeně a zejména v hlavní sezoně nedostačují vždy. Rezervace několika lehátek současně na různých místech v jednom zařízení může být zakázána stejně jako rezervace v časných ranních hodinách. Lehátka a slunečníky jsou k pronajmutí za poplatek, pokud není uvedeno jinak.
PLÁŽE
Údaje o vzdálenosti od hotelu jsou jen orientační a představují vzdálenost vzdušnou čarou. Cesta pěšky nebo jízda mohou být delší. Některé areály či resorty jsou rozsáhlejší, proto může být vzdálenost různá. Vzdálenost lze odečíst na satelitních mapách. Některé pláže mohou být veřejné a přístupná i místnímu, dle našich měřítek často hlučnému obyvatelstvu. Pláže před hotelovými zařízeními většinou všude ve veřejném vlastnictví, takže čištění spadá do oblasti úkolů místních obcí. Zpravidla však obhospodařují oblasti pláže před hotelovými zařízeními příslušní ubytovatelé (lehátka, slunečníky, bary). Samozřejmě se i ubytovatel snaží tuto oblast pláže udržovat v čistotě. Klimatické podmínky, vítr a mořské proudy mohou způsobit nánosy, náplavy např. vodní trávy nebo výskyt medúz a podobně. Dále to může vést k omezením nebo změnám pláže, což je však nevyhnutelné a nelze to z naší strany ovlivnit. Dodržujte, prosím, pokyny ohledně možností koupání v hotelu, popř. na pláži, a zohledňujte mořské proudy a počasí i příliv a odliv.
BAZÉNY
Z hygienických důvodů je nutné přidávat do vody v bazénech chemikálie. Hostům s citlivou pokožkou doporučujeme, aby toto konzultovali se svým lékařem. Voda v bazénech se musí pravidelně měnit, přičemž během výměny vody nelze bazény užívat. Užívání bazénu je dovoleno jen během provozních dob zveřejněných přímo na místě a při dodržování pokynů k použití a probíhá na vlastní nebezpečí, přičemž rodiče odpovídají za své děti. Pokud je součástí hotelového zařízení i vyhřívaný bazén, je třeba vzít v úvahu, že ne vždy je bazén skutečně vyhříván. Tato skutečnost závisí především na rozhodnutí vedení hotelu. Počet lehátek a slunečníků u bazénu neodpovídá vždy kapacitě hotelu.
NOČNÍ KLID
K dovolené patří i večerní zábava a bary, restaurace, diskotéky a noční kluby, které mohou působit hluk. Jejich provoz probíhá na základě úředních povolení, a nelze mu tedy zabránit. Také zvuková prostupnost mezi jednotlivými místnostmi v ubytovacích zařízeních může být různá dle v objektu použitých stavebních materiálů a technologií. Absolutní klid v turistických centrech nenajdete. Prosíme, abyste zohlednili, že v hotelech a klubových zařízeních může na základě smluvně přislíbeného zábavného programu docházet i po 22. hod. k obtěžování hlukem. Život se zvláště na jihu probouzí teprve večer a podle toho může trvat až do časných ranních hodin. Během doby před sezonou a po ní může dojít k určitým omezením hotelových služeb (zábava, sportovní nabídka, klimatizace atd.), proto je nelze vždy zaručit v plném rozsahu. Tato okolnost se však zohledňuje již při utváření ceny.
HYGIENA
Kulturní a hygienické zvyklosti jsou v jižních zemích odlišné od našich, tamní hygienické předpisy jsou většinou mnohem tolerantnější. Totéž se týká i předpisů a vztahu
k životnímu prostředí. Upozorňujeme, že zejména v řeckých destinacích je v hotelech běžný výskyt koček, a to i v restauračních zařízeních. Kočky jsou považovány za oblíbené domácí mazlíčky a jsou v hotelech respektovány, přestože to některým klientům může připadat nepatřičné.
HLUK
Z hygienických důvodů je obvyklé provádět odstraňování odpadu časně zrána, aby se zabránilo obtěžování zápachem kvůli vysokým teplotám přes den. Myslete, prosím, na to, že to nelze vždy provádět bezhlučně, avšak je to ve Vašem zájmu. V moderních rekreačních a golfových destinacích přijíždí převážná většina turistů letadlem, takže na letištích dochází k pravidelným letům. Určité omezení letovým hlukem nelze vyloučit. Přibližnou vzdálenost hotelového zařízení od příslušného letiště si, prosím, zjistěte z popisu nebo mapy. Mějte také pochopení pro to, že postupy a zařízení nutné k provozu hotelového zařízení někdy mohou vést ke vzniku hluku (dodavatelé, agregáty atd.). Nezanedbatelným hlukem můžete být obtěžováni při ubytování přímo na golfovém hřišti, jelikož hlavní údržba hřiště probíhá v nočních hodinách. Na první pohled atraktivní ubytování 20m od ferveje se tak může stát velmi nepříjemnou zkušeností...
SEZONY
Období před hlavní sezonou a po ní přináší vedle výhodných cen na druhé straně i skutečnost, že některá zařízení (bary, diskotéky apod.) nejsou v provozu. V těchto obdobích se stává, že i hotel nenabízí služby (klimatizace, zábava, sportovní nabídka atd.) v plném rozsahu v důsledku menšího počtu klientů.
Golf
Doporučujeme ve velkém předstihu, nejlépe již při sjednání zájezdu rezervovat příslušná golfová hřiště v konkrétních hracích časech. V opačném případě se může stát, že zvláště v sezónním období budou atraktivní časy vyčerpány a budete se muset spokojit s brzkými či pozdními hracími časy. Dbejte a respektujte taktéž světelné podmínky potřebné ke golfové hře v příslušném časovém období a v dané destinaci. Velmi brzy po západu slunce může následovat rychlé stmívání, které Vám může znemožnit dokončení hry. Taktéž zvažte hru během horkých poledních hodin v jižních destinacích, kde mnohdy teploty dosahují 40-45, výjmečně i 50°C ve stínu. Před závazným objednáním green fee doporučujeme detajlně prostudovat popis hřiště, místní pravidla i ostatní podmínky. Na některých hřištích jsou povinné holfové vozíky, jelikož hřiště překonává velké vzdálenosti, výškové rozdíly, rokle či jiné terénní překážky. V takových případech bývá obvyklé, že je pronájem golfového vozíku zahrnut v ceně green fee. Mnohá hřiště nemohou garantovat možnost zapůjšení ručních či elektrických golfových vozíků, anebo bugin pro jejich nedostatečné množství. Proto doporučujeme předem objednat i tyto služby. Nespoléhejte na zapůjčení golfového vybavení Vámi požadovaných technických parametrů, kvality či značky ve všech resortech. Je běžné, že provoz golfových obchodů může být časově omezen jinak, než jsme zvyklí v ČR, anebo mohou být obchody v mimosezónním období úplně uzavřeny. Taktéž nespoléhejte na doplnění golfových míčků, rukavic či jiných materiálů přesně dle Vašich představ a požadavků, na které jste zvyklí ve svém golfovém obchodě, anebo v obchodech na golfových hřištích v ČR. V některých destinacích se můžete dokonce setkat s padělky golfových holí, bagů či ostatního vybavení, ale zvláště pak golfového oblečení, obuvi či doplňků. V některých destinacích lze smlouvat nejen o cenách golfového vybavení a oblečení, ale i o ceně pronájmu golfových vozíků či green fee.
Nabízené aktivity lze využívat podle příslušných možností. Zejména prosíme, abyste zohlednili, že při velké poptávce je snaha dát nabízené možnosti sportu a zábavy k dispozici všem hostům ve stejné míře. V jednotlivých případech proto může docházet k čekacím dobám nebo omezením, za což žádáme o Vaše pochopení. Určitá plnění lze využívat jen po předchozí rezervaci, bližší informace získáte na recepci či od zaměstnanců příslušného hotelu. Mějte prosím pochopení pro to, že stávající sportovní materiál, jakož i např. tenisové kurty neodpovídají vždy navyklému standardu a na základě stálého užívání mohou vypadat opotřebovaně. Používání sportovního nářadí i účast na sportovních, zábavních a jiných aktivitách probíhá na vlastní nebezpečí, přičemž rodiče odpovídají za své děti, vedení hotelu zejména neodpovídá za zranění vznikající při sportovní činnosti. Pouštějte se jen do takových činností, na jaké jste zvyklí i v ČR, a dbejte, prosím, bezpodmínečně na to, že na základě klimatických podmínek může rychleji docházet k únavovým jevům a větší ztrátě tekutin. Sportovní zařízení, sportovní nářadí a vozidla byste měli před použitím zkontrolovat. Při poškození vypůjčené výstroje je nutné provést úhradu na místě. Zábavu pro děti, popř. dětský klub nelze srovnávat s mateřskou školou a zejména nelze dětem nutit účast na těchto aktivitách proti jejich vůli. Animační programy jsou dostupné pouze v některých hotelech. Prosíme Vás o pochopení i v tom, že v mezinárodních klubech a hotelových zařízeních se i zábavný program a zábava nabízejí vícejazyčně. Určité zábavné programy se provádějí jen při odpovídající poptávce, popř. dosažení minimálního počtu účastníků.
Před cestou doporučujeme konzultovat případná rizika s odborným lékařem. Aktuální informace naleznete také na serveru www.ockovani.com.
Převzetí vozu probíhá ve většině případů v kanceláři autopůjčovny. V případě, že máte objednané přistavení u hotelu, jste většinou z hotelové recepce odvezeni do kanceláře autopůjčovny. Vrácení vozu probíhá shodně. Při převzetí/vrácení auta na letišti mimo otevírací dobu kanceláře (většinou 23.00–7.00 hod.) je účtován příplatek. Při převzetí auta je třeba uhradit depozit embosovanou platební kartou, v některých autopůjčovnách požadují úhradu plné nádrže paliva. Jsou i autopůjčovny, vyžadující umytý exteriér i interiér vozidla. V opačném případě Vám odečtou z karty cenu za dodatečné umytí uvedenou ve smlouvě. Tato cena může dosahovat výše i 40 EUR. Ve většině zemí je minimální věk řidiče 21 let, řidičské oprávnění musí být vydané před více než jedním rokem. Řidič mladší 24 let musí většinou hradit příplatek. V ceně pronájmu je většinou zahrnuté základní pojištění CDW. Doporučujeme sjednat rozšířené pojištění SCDW.
Jelikož se nabídka zájezdů připravuje mnoho měsíců i jeden rok předem, může dojít v mezidobí ke změnám místních poměrů např. v důsledku přestaveb, popř. přístaveb, adaptací nebo podobně, a proto se katalogové fotografi uvedené na webu naší cestovní kanceláře mohou ve výjimečných případech odchylovat od skutečné situace. Veškeré údaje o službách, cenách a cestovních podmínkách obsažené na webových stránkách a ceníku odpovídají informacím známým v době publikace a cestovní kancelář YOUTOURS, s.r.o. si vyhrazuje právo na jejich změnu. Zakreslení hotelů v pobytových oblastech v mapkách má pouze informativní charakter.
V mnoha zemích najdete jinou mentalitu a jiný životní rytmus. I výklad pro Vás důležitých hodnot, jako je čistota a přesnost, může být jiný, než jste zvyklí...